zondag 9 mei 2010

week zonder vrienden

Deze week zaten bijna al mijn vrienden in Denemarken, Haiti en Kenia, dus heb ik maar nieuwe vrienden gemaakt.
Het was wel een heel andere week dan anders. Ten eerste waren Deanna en Elyse er niet. Een van hen rijd me altijd naar school en nu moest ik elke keer mensen vragen om me op te halen, een grote afhankelijkheid is dat. Een mobiel is dan ook heel handig, ik dank God voor de uitvinding van de mobiele telefoon!
Toch heb ik het wel heel erg naar mijn zin gehad. Ik ben zeven dagen achter elkaar naar een meer in de buurt geweest om te zwemmen, daar heb ik erg van genoten.
De eerste dag dat ik naar het meer ging, was er een groepje dat naar "het eiland" ging zwemmen. Ik dacht zal ik nou mee gaan, ik heb al heel lang niet meer gezwommen, ik weet niet of ik zo ver kom. Ik besloot het toch te doen. Tijdens het zwemmen merkte ik al gauw dat ik veel sneller was dan de anderen. Ook kon ik het veel langer uit houden dan anderen. Sommigen wisten niet eens hoe ze moesten zwemmen, ze deden maar wat. Ik ben heel blij voor de twee jaar zwemles die ik heb gehad! Toen een lifeguard ons zag zwemmen ging die zijn boot halen, hij was bang dat we zouden verdrinken... Elke dag is er wel iets Amerikaans dat me aan het lachen maakt. Wat een heerlijk land is dit toch!
Anders dan elke dag naar het meer gaan heb ik niet veel gedaan, ja ik ben natuurlijk naar de les geweest. Oh ja, mijn computer blijft ook een goede vriend, vooral als er vrienden online op skype zijn.

Ik heb een aantal korte berichten van de missiontrips gehoord, en de teams hebben het erg goed. Ik mis ze wel en ik heb er zin in om alle verhalen te horen. Deanna komt morgen terug uit Denemarken, haar eerste keer in Europa. En Elyse komt dinsdag terug uit Haiti. Ik hoop dat zij me kan vertellen wat te verwachten, want ik heb echt geen idee.

Ik krijg steeds meer zin in Haiti en ik hoop echt dat ik daar een zegen kan zijn. Bid alsjeblieft voor me, niet alleen als ik er zit maar nu ook al, voor de voorbereidingen enzo.

Vlak voor ik ga hoop ik nog wat meer specifieke informatie te geven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten